Fota i regn

Hejsan allihopa!
Tänkte slänga in ett litet fototips för er idag och det kommer att handla om fotografering i regn och hur du bäst skyddar din kamera mot fukt.

Om man vill fota utomhus i regn är det jätte viktigt att skydda kameran mot regnet.
När jag fotar utomhus brukar jag bara stå med ett paraply över kameran, det har funkat jätte bra för mig. Men det finns även undervattenshus som man kan köpa och då kan man även fotografera under vattnet. Dom kan se ut såhär:


(Lånade bilder från google)

En sak som jag tycker är viktig att alltid ha med sig i sin kameraväska är en plastpåse. Man vet aldrig när det kommer börja regna och då är det bra att ha en påse man kan lägga kameran i för att skydda den mot fukt. Detta gäller även er med kompaktkameror!
Och om ni har massa olika saker i er kameraväska som exempel objektiv så tänk på att ta med en plastpåse till varje sak, för det är inte bara kameran som kan ta skada av fukten.
Om det skulle komma några vattendroppar på eran kamera så var snabb med att torka bort som innan det hinner tränga in och förstöra, vi vill ju att kameran ska leva så länge som möjligt!

Nu tänkte jag visa er lite bider som jag tog idag ute i regnet.



Hoppas ni gillar tipset, kommentera gärna och tveka inte att fråga om det är något ni undrar.

Ha det bra!


1 Melinda skriven

Super vackra bilder och bra tips! :)

2 Mathias skriven

jätte fina bilder älskling :D <3

dom var verkligen jätte bra älskling :D <3<3<3

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: