Tips

Hejsan!
 
Tänkte ge er ett litet fototips. Ni som fotar mycket vet säkert redan om det men jag tänkte berätta ändå.
 
När man ska ta kort på vatten kan man göra så att man får en ganska fräck effekt som ser lite spöklig ut, nästan så att vattnet ser ut som dimma genom att ha en ganska lång slutartid. Det gör att man får med vattnets rörelse i bilden, så medans allt annat (stenar, bryggor m.m.) är skarp så blir vattnet suddigt. Jag tycker att det är riktigt snyggt i alla fall. Här nedan kan ni se lite bilder från här om dagen när jag lät slutartiden bli ganska lång. Men glöm inte att kameran måste vara helt stilla så använde stativ eller ställ kameran på något stadigt. Jag ställde den på räcket på bryggan som jag stod på.
 
Lycka till!
 
Här ser ni att även vassen blvit lite suddig eftersom de blåste lite.
 
 
 
Här under är en bild som jag tog i Turkiet för ett år sedan som visar lite bättre hur det blir.
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: