Ballongmage

 
 
 

Jag vill börja med att säga att jag tycker att alla är fina precis som de är, så att det inte blir några missförstånd här. Så förstå mig rätt nu.

 

Jag gick igenom min garderob lite snabbt här om dagen och hittade några fina tröjor och klänningar som jag har använt knappt en gång. Så jag frågade mig själv varför i hela friden jag inte använder dem. Sen kom jag på varför. Det är för att de sitter så tight på magen.

 

Nu kanske ni inte alls förstår och då ska jag förklara för er. Jag har en sådan mage som blåser upp sig till en ballong ibland efter måltider, inte bara lite heller utan det ser ut som att jag ska föda nästa månad ibland. Nu kanske jag överdrev lite men ni förstår hur jag menar. Och det är så jäkla tråkigt för då mår jag så himla dåligt över mig själv. Vilket jag vet att jag inte borde.

 

Av någon anledning så tycker jag att det är jätte pinsamt när magen blåser upp sig så. Och om jag då har en tight tröja så syns det väldigt mycket. Och jag vill inte gå runt och se ut som en ballong för då skäms jag och får dåligt självförtroende. Och det som stör mig allra mest är att jag inte ens förstår varför. Varför har man så dåliga tankar om sig själv när jag inte bryr mig ett dugg om någon annan skulle komma med en tight fin tröja med en härlig ballongmage.

 

Sen är det inte så att det bara är för utseendets skull. Vet ni hur mycket det kan sträcka i huden ibland när den blåser upp sig som värst. Huden gör ont! Och hur bekvämt är det då att ha en tröja som ligger och trycker på den stackars magen också?

 

Jag vill också kunna använda fina tighta klänningar och tröjor, är det någon mer än jag som känner såhär?

 

Det kanske blev ett lite flummigt inlägg men jag blev så besviken och trött på den jäkla IBS magen när jag kollade igenom min garderob. Så för att höja stämningen lite igen så slänger jag upp några färgglada blommfoton. Såg föresten här om dagen att jag har tagit över 10 000 bilder med min kamera. Jag vet inte om det är friskt.

 
 
 
 
 
 
 
Tycker det ser lite härligt när blommorna kommer upp ifrån fjolårts bruna vissna blommor.
 
 
 
 
1 frukallgren.blogg.se skriven

Har också väldiga problem med min mage och den blir stor som en ballong nästan lite när den vill och inte bara efter måltider. Jag vet inte om det är IBS eftersom jag faktiskt inte har kollat upp min mage, men många av symtomen stämmer in i alla fall.
Det är verkligen hur jobbigt som helst när magen blåser och man måste knäppa upp jeansen för att kunna andas typ.

Svar: Jag håller med dig! Det är riktigt tråkigt när man måste knäppa upp byxorna för att det blir för tight :(
Alex

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: