Gyn

Hej på er allihop!

 

Som jag skrev för ett tag sedan så skickade min läkare en remiss till en gynekologmottagning för att se om min hormonsjukdom PCOS kan ha någon med min mag- och tarmsjukdom IBS att göra. Idag fick jag hem en kallelse. Där står det datum och tid och även vilken läkare jag ska träffa. Och jag blev riktigt ledsen och nervös när jag såg att det var en manlig läkare. Jag vet inte om jag har lust att göra en sådan intim undersökning hos en man för att sedan sitta och prata om mens och massa annat ”tjej snack.”

 

Har någon av er vart hos en manlig gynekolog innan? Kan ni inte snälla berätta för mig hur det var i så fall? Jag är så in i h… nervös. Om ni inte vill skriva det öppet i en kommentar så får ni gärna mejla mig eller skriva till mig på facebook. Tryck bara på ikonerna under min profilbild.

 

Hoppas allt är bra med er och tack för alla fina kommentarer på bilderna från Botaniska! Uppskattas jätte mycket. Kramar

 

Ni får lite bilder från min instagram sålänge. Vill ni in och kolla eller följa så är det också bara att trycka på instagram ikonen under profilbilden. Heter aleexgreen där.

 

 
 
 
1 Fanny skriven

Mitt första gynekologbesök var en äldre man, tyvär under lite annorlunda omständigheter då det inte var en vanlig undersökning utan ett kirurgiskt ingrepp jag var tvungen att få gjort.

Direkt jag kom in i rummet och såg den gamle mannen tänkte jag "men herregud, ska jag ligga och bresa för en gammal gubbe?". Men han var så professionell och snäll. Frågade ifall detta var mitt första gynbesök(vilket det var) och ifall jag ville ha en kvinnlig sjuksköterska i närheten för att det skulle kännas mer bekvämt.

Så utöver det så kommer det nog att gå superbra för dig fastän du har en manlig gynekolog. Dom utbildade sig ju till det av en anledning; För att kunna hjälpa och ge svar på frågor man inte kan själv.

Håller tummarna för dig hur som, lycka till:)

Svar: Tack så jätte mycket för att du delade med dig! :) Känns jätte skönt att höra att andra haft så lyckade besök, gör mig lite lugnare :)
Alex

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: