Pressentpåsar

Godkväll!
 
Det tog lite längre tid än jag trodde att pyssa ihop påsarna. Har suttit här i sex timmar! Haha! Tänke visa er hur ni själva kan göra egna påsar. Jag gjorde mina ganska små eftersom jag ska ha smycken i dem men det går självklart att göra dem hur stora man vill.
 
 Förs o främst behövs papper, lim, tejp, snören och eventuellt något att dekorera påsarna med.
 
Sedan är det bara att vika pappet ungefär såhär beroende på hur stora sidor man vill ha. Och klippa till det. Hoppas ni förstår.
 
Sedan är det bara att vika ihop alla sidor förutom de översta och limma fast dem. Sen gör ni två hål på fram- och baksidan där ni sedan kör igenom snöret och knyter fast. Efteråt viker ni de översta flickarna så att de täcker knutarna innuti påsen och tejpar fast.
 
Nu är det bara till att limma på dekorationen om ni hade sådan.
 
Och så vart de klara! Dessa är bara några av alla jag gjorde så ni inte tror att det tar en timme per påse, hehe! Hoppas ni förstod. Det är lite svårt att förklara såhär ibland.
 
Nu ska jag fortsätta kolla på Idol, dricka glögg och äta popcorn! Ha en mysig kväll!
1 Lena skriven

Åh, så fina! Kanske någon vill köpa bara en påse :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: