Universeum - Ormarna

1 thb skriven

Snygga bilder!

Hur gjorde du? Svårt att ta bra bilder genom glas tycker jag... Vad hade du för objektiv osv?

Skulle vara kul att veta, när man har en bra kamera vill man ju ta bra bilder med hehe ;)

2 Alex Green skriven

Tack så mycket!

Jag gjorde inget speciellt faktiskt. Använde ju självklart INTE blixten. Sen satte jag fokusen själv så att det kom på ormen så att inte kameran fokuserar på glaset! På några bilder så kom det mer smutts från fönstret med i bilden, men jag fuskade lite och klonade bort det i photoshop ;)

Jag använde mig av mitt macro objektiv för att få med mer detaljer men det ångrar jag lite eftersom jag inte kan zooma själv på den så ibland kom det lite väl nära tycker jag.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: