Anna Zedén




Hej jag har fått den äran att gest blogga här i Alex blogg och det ska bli roligt. Jag har ingen egen blogg så det här blir något helt nytt.
Under våren 2010 köpte jag min systemkamera som är en Canon 550D. Jag köpte den för att kunna ta bra bilder på våran nya hund.
Innan jag köpte min kamera var jag inte speciellt intresserad av att ta kort för jag tyckte inte det var kul när man inte hade någon bra kamera. Men när min bror köpte en (lumix) fick jag lite intresse av fotandet. Jag snodde min brors kamera hela tiden för att ta kort på mina djur bl.a. men tillslut bestämde jag mig för att jag ville ha en egen. Det var inte lätt att hitta någon bra kamera, först skulle jag inte ens ha en systemkamera utan en kompakt kamera. Men en sådan kostade ca 4000kr och då tänkte jag att jag lika gärna kunde köpa en systemkamera för samma pris. Dock blev det inte så. En dag  kom pappa med tidningen och visade en systemkamera som skulle vara grymt bra men den kostade 10 000kr och det tyckte jag var alldeles för mycket. Just då :P Men efter mycket hjälp från Alex så blev det den ändå och jag ångrar mig inte en sekund.
Jag anser att nästan vem som helst kan ta bra bilder bara man har en bra kamera, man behöver inte ha den bästa men man bör nog ha en systemkamera.
Jag tycker det är kul att ta kort på allt möjligt men mitt favorit objekt är mina djur, speciellt när de rör på sig.
Nu vet ni min lilla historia hur jag började med fotografering. Nedanför kommer några av mina bilder. Ha det gött!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: