Stars

Hej på er!
 
Ikväll är det helt stjärnklart här så jag tänkte springa ut och försöka mig på att fota lite stjärnor. Jag har aldrig gjort det innan så vi får väl se hur det går. Men jag har vart inne på lite sidor för att få lite tips och jag kom in på denna sidan (länk). Det var så galet vackra bilder så jag ville dela med mig av dem till er. Så här får ni lite helt magiska bilder på stjärnor.
 
 
 
 
 
 
Önska mig lycka till nu, haha! Kram
1 Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist skriven

Fota stjärnor är ju såå kul! Hoppas du får några bra bilder :))
Jag ville också fota det ikväll, nu när det inte ska vara någon måne uppe, men så ska det dra in moln såklart, Hoppas på imorgon istället. Blir ju inte alls mer sugen på att fota det när man ser dom här bilderna heller :p

Svar: Ja det var jätte roligt och för att vara första gången, hemma på trädgården så är jag väldigt nöjd. Ska försöka mig ut till havet någon dag när stjärnorna är framme. Har du något tips vart man kan åka? :D Du är ju helt fantastiskt duktig på att fota stjärnor!!! :D
Alex

2 Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist skriven

Jag tycker att havet är bäst att fota stjärnor vid här. Det bästa stället som jag tycker (som jag även fotat norrsken på) och inte ligger allt för långt utanför stan är Sillvik i Torslanda, då har man en bra sikt utan för mycket dumma ljus mot både väst och norr.

Bilder jag tagit på Sillvik:
http://stargirlphoto.blogg.se/2015/april/norrsken-16-april-2015.html
http://stargirlphoto.blogg.se/2015/march/milky-way.html

Svar: Tack för tipset! :D Du är verkigen jätte duktig!!!
Alex

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: