Värmande Julkaffe

Gokväll på er!
Imorse så fick jag ett jätte kaffesug, och jag gillar inte ens kaffe, så jag bestämde mig för att söka runt på internet lite för att göra ett kryddigt julkaffe. Hittade lite olika så jag blandade dem och gjorde mitt egna, och det blev helt galet gott så jag tänkte dela med mig till er så ni också kan njuta av detta.
 
 
 

Ingredienser:

1/4 tsk Kanel

1/8 tsk Ingefära

1 tsk Vaniljsocker

1 tsk Kardemumma

2 tsk Sirap

1,5 dl Mandelmjölk (vanlig mjölk funkar också)

2 dl Kaffe

 

Gör såhär:

1. Värm mjölken på medelvärme i en kastrull tills den är fingervarm eller något varmare. Rör om då och då. Vill man skumma mjölken gör man det nu.

2. Blanda ihop de torra kryddorna i serveringsmuggen.

2. Blanda ner sirapen och sedan kaffet i muggen. Rör runt tills kryddorna inte ligger på botten.

3. Häll i mjölken i muggen och servera.

Tips! Rör runt i koppen medan ni dricker för att inte alla kryddor ska samlas i botten.

 

 
 
Frös som en liten gris förut men såfort jag fick i mig detta blev jag jätte varm, så för er som fryser nu i vintern så kan jag rekomendera en kopp. Och för er som inte gillar kaffe (precis som jag) så kan jag säga att det smakar inte mycket kaffe alls. Vill man dock ha mycket kaffe smak kan det vara en bra idé att använda lite mindre mjölk.
 
Hoppas ni gillar det och om ni testar kan ni väl berätta vad ni tyckte sen, hade vart roligt att få veta. Eller om ni har något gott julrecept får ni gärna dela med er. Massa kramar på er!!!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: