H.O.P.E

Hej på er!
 
Måste bara säga tack för all fin respons jag har fått både här och på min facebook. Det värmer att se att jag har så fina människor runt om mig. Tack för allt stöd! Det känns faktiskt mycket lättare när jag inte behöver gömma mig och inte behöver skämmas över min sjukhusvistelse längre. Psykisk ohälsa är tyvärr något som ökar och jag tycker verkligen att vi borde prata mer om det så att fler får lära sig vad de faktiskt är. Nu måste vi börja våga prata om det. Och tack för att ni lyssnar!
 
Idag tvingade min skötare ner mig till arbetsterapin. Fyfan vad jag varken hade någon lust eller ork. Men jag gick ner iallafall och fortsatte på min låda som jag hade målat vit förra gången. Jag hade egentligen tänk göra en målning på den, liknande de jag gör på canvasdukarna. Men eftersom jag inte hade lust alls att vara där så dog kreativiteten helt och det blev en text istället. En text som kanske kan göra mig lite starkare när jag har dåliga dagar. Sen målar jag dit lite sprickor också bara för att den inte ska se så stel ut, men jag hann inte klart. Håller tummarna för att jag blir klar nästa gång istället.
 
Såhär ser min lilla låda ut nu.
 
 
1 kalebass skriven

Lådan ser bra ut tycker jag! Försök hålla igång kreativiteten. Man kan få mycket ur sig under själva skapandet, det är läkande.
Viktigt också att använda sig av material som passar den man är. Lycka till, det är aldrig försent!

Svar: Tack så mycket! :)
Alex

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: